onsdag 9. mars 2011

Velour

Jeg liker velour. Aller helst strekkvelour, eller strekkchenille som det kalles på Stoff og Stil. Det er stoff som er lette å sy klær av, og Eiril får behagelige, myke plagg som er gode å bevege seg i. Her er et utvalg av "velourkonfesjonen" jeg har sydd i vinter.

Denne dressen liker jeg godt. Den er sydd i str. 80, og jeg vil tro Eiril kan bruke den helt fram til sommeren. Jeg kjøpte rikelig med stoff så kanskje det blir et plagg i en større størrelse når hun har vokst ut av denne;) Stoffet kjøpte jeg på en dansk nettbutikk som heter Stofstedet. 


I siste Ottobre blad var det mønster til denne vesten, og jeg syntes den var så søt at jeg bare måtte lage en sånn. Selv om vesten er enkel i seg selv, har jeg jo fått øvd meg på å lage kanter med den nye maskinen min, både rundt lommene og armhullene. Jeg er ikke helt fornøyd ennå, men det kommer seg. Etter at vesten var ferdig hadde jeg litt rester av det grønne stoffet, så det ble nok til armer og lomme til denne genseren. Den blå velouren har jeg hatt liggende leeeenge, så det var greit å bli kvitt litt av den også! Genseren kommer jeg til å sende avgårde til en liten gutt jeg kjenner;) Den stripete riben er kjøpt på Stofstedet, de andre stoffene her er kjøpt på Stoff og Stil:)



Legger til slutt ut bilde av en liten "obelixbukse" som jeg kaller det;) Denne går helt opp til under armene, og har en slags vaffelsøm bak. Mønsteret er mitt eget, men med inspirasjon fra et eller annet Ottobreblad. Sydde en tilsvarende bukse i lilla stoff med kameler på, men den ga jeg til en liten jente som bor på Hundvåg....og hun kledde den veldig godt;)

-Bergljot-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar