fredag 11. mars 2011

Trollungen

I dag har det vært karneval i barnehagen til Eiril, der temaet var troll. Etter at vi fikk vite temaet, tok jeg en tur til Stoff og Stil og kjøpte inn passende stoff til trollkostyme. Det gikk fort å sy, jeg hadde mønster til bukse tegnet opp fra før, og da var det bare til å kutte beina, sy på en "smikke", en sele og selvsagt noen lapper - og vips så var trollebuksen i orden. Genseren sydde jeg av noe jersey stoff som jeg syns så ut som kunne passe til et lite skogtroll;) Og på toppen av det hele: en parykk bestående av en oppklipt gammel strømpebukse + litt garnrester jeg hadde liggende. Og denne parykken kan jo faktisk brukes igjen, dersom neste års tema mot formodning skulle være reggae;)




Den fine halen ble laget i barnehagen:)

-Bergljot-

2 kommentarer:

  1. Haha, eg ler meg i hel! Tenk at ho godtek å ha den på hovudet! Kjekt barn!
    Snasent antrekk!

    Overlockkurset vart flytta til siste helga i mars, til første i mai : ( Så då må eg kanskje mase litt på deg snart, for ein må jo sy i april! Eg er nemleg overbevist om at all sjukdom og elende er borte då! Heia april!

    SvarSlett
  2. Ja, bare mas:) Kan jo ikkje vente til mai med å sy!!

    SvarSlett