tirsdag 15. mars 2011

Mandagskvelden

Noen ganger føles sofaen ekstra god. Det gjorde den i går, og jeg følte egentlig ikke for å sy noe som helst... Likevel klarte jeg å flytte baken fra sofaen til stolen på syrommet, fordi jeg ville gjøre ferdig en kjole jeg hadde begynt på i helgen. Det gjensto bare kanten nederst og kanten på selene + knapper, så det var jo en kort jobb. Jeg tenkte at så snart kjolen var ferdig ville jeg gå tilbake til sofaen og slappe av. Da var jeg også ferdig med rosasøm for denne gang, og jeg kunne skifte tråd på maskinene for å sette igang med neste prosjekt. Jeg synes nemlig det å skifte tråd er ganske kjedelig, så jeg liker å gjøre meg ferdig med en trådfarge, før jeg begynner på noe som krever en annen farge på tråden. Men da jeg var ferdig med kjolen kom jeg på at jeg hadde klippet ut en rosa genser for en stund tilbake. Og siden jeg ivrer litt etter å begynne på neste prosjekt, fant ut at det i grunn var lurt å sy den også, før jeg skiftet tråder. Og vips, så ble det en ny genser istedenfor å tilbringe resten av kvelden i sofaen;) Begge plaggene er sydd i str. 92, så de blir nok liggende i skapet ennå en stund før de passer Eiril.

 


Kjolen har jeg jo som kjent sydd en gang før og dermed gikk det ekstra fort og lett denne gangen. Genseren ble kanskje litt vel rosa, så jeg får se an om jeg applikerer en figur på den en gang i fremtiden for å bryte litt opp. Men ikke i denne omgang - nå skal den i skapet!

-Bergljot-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar