tirsdag 22. mars 2011

Gjenbruk

I går kveld gjorde jeg noe jeg aldri kan huske å ha gjort før! Jeg tok et gammelt plagg og sydde om til et nytt. Det var en av min manns gamle dongeribukser som måtte til pers, og resultatet ble en kjole til Eiril. Den er ennå ikke passelig, men jeg gleder meg til hun kan bruke den. Jeg hadde en glidelås liggende (en jeg kjøpte til et prosjekt som aldri ble noe av) og den var perfekt til formålet! Siden glidelåsen var litt lang, ble kjolen også det... Men den er så pass vid at det blir lett å bevege seg i den likevel. Mønsteret ble til mens jeg klippet:) Og igjen kom bursdagsgaven min til nytte i og med at jeg skulle ha kanter rundt halsen og armene. Denne gangen klippet jeg kantremsen 42 mm. slik den skal være, og dermed ble kanten brettet inn på begge sider:)




Så nå får heller ma'en gå og kjøpe seg en ny dongeribukse.

-Bergljot-



1 kommentar:

  1. Du er bare SÅ flink,Bergljot!!! Skulle ønske jeg å var like flink på symaskina! =)

    SvarSlett