mandag 21. mars 2011

Litt strikk

Jeg har i stort sett alltid ett eller flere strikkeprosjekter på gang, i tillegg til å sy. Strikking kan - i motsetning til sying - gjøres mens man slapper av i sofaen og ser på TV. Det har blitt en hel del strikkede klær til Eiril, både i ull- og bomullsgarn. Jeg begynte å strikke klær til henne mens jeg gikk gravid. Da pleide jeg å ha ett prosjekt med meg på t-banen til og fra jobb, og et annet prosjekt hjemme foran TV-en;) Jeg strikket først i nøytrale farger, og da vi fikk vite at det ble jente, ble det litt i "jentefarger". Bl.a. denne:



Denne mener jeg å huske at jeg strikket høsten -09, før hun ble født. Jakka heter "Heilårsjakke" og mønsteret er fra boka "Strikk til nøstebarn" av Kathrine Gregersen. Ei bok jeg har brukt masse og kan anbefale for de som liker å strikke barneklær! Garnet er "Baby Ull" fra Gjestal. Jakken er strikket i str. 1 år, så den lå i skapet lenge før den ble tatt i bruk. Og i fjor høst fant jeg ut at jeg ville sy en bukse som passet til, siden jeg hadde noe stoff liggende i de riktige fargene. Den ble sånn:



En god velourbukse i str. 80. Buksen har hun brukt masse, men jakken kan jo bli litt varm å ha inne. Likevel er den forholdsvis godt brukt den også, og som man ser på bildet - den har fått flekker som ikke går av;) Her er settet på jenta, som i dette tilfelle er opptatt med å pakke opp en bursdagspresang:)




-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar