lørdag 16. april 2011

Ut med kamelene

Jeg har ridd på dromedar i Sahara tre ganger. En dromedar er jo nesten som en kamel, og på arabisk er det visst samme navn på begge disse dyrene. En veldig festlig opplevelse! Ikke så behagelig å sitte på (forstår begrepet ørkenens skip) og litt uvant høyt over bakken. Jeg ble faktisk kastet av en halvgal dromedar også, men landet heldigvis mykt i en sanddyne:) På Stoff og Stil har de for tiden inne et kjekt velourstoff med kameler. Jeg kjøpte det i høst da jeg var der, og det ble nok til to bukser. Èn til Eiril og én til min venninnes datter. Buksen til Eiril sydde jeg av et mønster jeg fant i Ottobre blad nr. 6/2009. Den andre buksen laget jeg ved å kutte mønsteret under armene og sydde en slags vaffelsøm bak (ikke den kjedelige typen fra dette innlegget), strikk nede ved anklene og knytteseler. Så slik ble den første "obelix-buksa" til;) Søte bukser begge to. Den blåstripete genseren har jeg også sydd, men den er lite brukt. Den ble litt rar i armene og halsen.






-Bergljot-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar