lørdag 23. april 2011

Gressenke

Siden jeg av og til må jobbe på helligdager, har jeg vært alene i Oslo i nesten tre døgn, mens mann og barn har vært i Stavanger. Etter jobb har jeg derfor hatt litt mer tid til hobbyvirksomhet enn jeg ellers er vant til. Det har resultert i tre nye bodyer. Jeg må jo stadig øve meg på å sy fine kanter og jeg synes i grunn bodyer er gøy å sy! En av dem er lik en jeg sydde tidligere (denne), og nå ble jeg mye mer fornøyd. Det hjalp å lese bruksanvisningene!! Omslagsbodyene er i str. 62 og laget av eget mønster. Bodyen med skyer er str. 86, men ble laaaang. Mye lengre enn bodyene jeg har kjøpt i butikken i str. 86. Rart, jeg må kanskje sy en ny i str. 80 for at den skal passe Eiril snart. Mønsteret til den er fra Ottobre 5/2006. Var for øvrig litt skuffet over skyestoffet. Det er behagelig og myk økologisk bomullsjersey, men dessverre ble fargen ganske blass da jeg vasket det (jeg vasker alltid stoffene før jeg syr av dem).









Ingen av bodyene har fått knapper ennå, men de kommer, de kommer.... ;)


-Bergljot-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar