mandag 4. april 2011

Striper

Tigeren fra Janosch fortellinger (som jeg likte veldig godt da jeg var liten) var i en av historiene syk og måtte på sykehus. Der fikk han diagnosen skeiv stripe:) Selv har jeg vært borti mange rare diagnoser hos ulike pasienter, men aldri denne! Ikke har jeg gitt noen av de stripete velourstoffene denne diagnosen heller, stripene her er rette og fine;) Jeg synes velourstoff som ikke er helt ensfarget er gøy, i alle fall hvis de er i fine farger. Det lilla- og blåstripete stoffet kjøpte jeg da jeg var på Stoff og Stil i høst, og sydde en dress i størrelse 80. Er ikke helt fornøyd med halskanten, for den ble litt i det videste laget. Jeg har laget knapper på den ene skulderen, og kunne dermed hatt en ganske liten hals, for den ville allikevel være lett å ta på. Buksen har en annen liten skjønnhetsfeil... Da jeg skulle sy på kantene nede på beina, klippet jeg den ene kanten litt kortere da jeg skulle sy den på - dette ble glemt på det andre beinet, hehe. De er derfor merkbart ulike på lengden. Men pytt, pytt - hvem bryr seg? Ikke jeg og ikke Eiril!! Hun har brukt den masse!





Det andre stipestoffet ble kjøpt nå i vinter. Etter at det var kjøpt fant jeg ut at jeg syntes det egentlig var litt kjedelig, fordi det var så duse farger. Men med raglanmønster og knappeåpning på siden, samt noen blomster, ble den jo riktig fin. Den er sydd i størrelse 86, så den er litt stor ennå. Og jeg trodde jeg hadde nok stoff til en hel dress, men det viste seg å være feil. Så jeg får heller sy noe i en litt mindre størrelse til noen som trenger det:)









Gode og myke klær til ei god og myk jente:)


-Bergljot-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar