fredag 8. april 2011

Plagiatkjole

Søster A. og mannen hennes var i høst en tur til London. Da hun kom hjem fikk jeg en e-post der hun fortalte om en fiiiin tunikakjole som hun hadde sett, som ville passet min niese E veldig bra, men som var litt dyr... Men, som hun la til (sammen med en kobling til bilde av kjolen), den ser jo lett ut å lage... Jeg tok hintet - og utfordringen! Og siden det kom fra henne (som jo er politiadvokat) så tenkte jeg at jeg fikk vel bare gå i gang med å kopiere:) Den skal jo tross alt ikke selges på det åpne markedet! Hun kjøpte stoff, jeg laget mønster ut fra bildet, ca. str. 92. Det var ikke altfor lett med tanke på at hun som skulle ha den bor på andre siden av landet, slik at jeg ikke fikk prøvd den før den var ferdig. Så første kjole ble litt feil i proposjonene og passet så vidt Eiril over hodet. Andre kjole derimot ble bra:) Og niese E. syntes det var så gøy med stor lomme at hun helst ville putte hele verden oppi. Det endte med at tyngden av lommeinnholdet ble litt for stor til hva stoffet kunne tåle, så søster A. måtte sy en søm over det røde båndet slik at lommen egentlig ble minimal, hihi. Men fin kjole likevel.




Bildene ble tatt i høst da kjolen var ferdig, og er ikke tenkt til å legge ut - men med litt fiksing i Apeture ble de ikke så verst likevel;)


Her er originalkjolen som er av merket Bread and Jam.


-Bergljot-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar