fredag 24. juni 2011

Litt opprydding

Her om dagen tok jeg en liten raid i stoffkassene mine for å se om det var noe jeg kunne kaste, eller om jeg hadde noen rester jeg kunne bruke umiddelbart for at mengden stoff jeg har liggende skulle bli mindre. Jeg må jo innrømme at jeg har problemer med å kaste stoff, for jeg tenker at jeg plutselig kan få bruk for det - selv om det er små biter... Jeg fikk likevel tatt meg sammen og kastet en del, men fant også noen rester som var store nok til å sy noen små klær av:) Nok en gang ble det bukser - sommerbukser;) Jeg har erfart at bukser nå om dagen ofte blir brukt kun en dag av gangen grunnet søl og skitt, så det er greit å ha mange!



En hvit linbukse, laget av et stoff jeg brukte til en mammabluse til min søster for noen år siden. Stoffet er fra Stoff og Stil. Lin er jo deilig på varme dager, og selv om Eiril er veldig glad i å leke i sandkassen (så alt hvitt blir brunt og grått), så får hun altså en hvit bukse;)



Dette stoffet har jeg nettop brukt til en litt mer forseggjort bukse. Denne ble en enkel høyvannsbukse, også god på varme dager:) 



Denne siste er sydd av et stoff jeg kjøpte på Stoff og Stil for noen år siden. Jeg kommer ikke til å beholde selv, men sende den av gårde til en venninne som takk for en liten tjeneste;) Håper den passer til hennes lille datter, og at sommeren framover blir varm så den kan bli brukt:)

Så hva gjør jeg med "tomrommene" som kom etter at jeg ryddet? Det er stoff på vei fra Danmark til å fylle opp igjen alle:) Gleder meg!!


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar