torsdag 12. mai 2011

Sommerdager

Den siste uken har det vært virkelig fine dager her i hovedstaden, med sol og temperaturer opp mot 20 grader. Det er for alvor tid for lettere og tynnere plagg for både liten og stor! Jeg var for et par uker siden på Stoff og Stil og kjøpte noen lette stoff med tanke på å sy bukser eller kjoler. Egentlig var planen å sy en jumpsuit av dette lyse stoffet, men jeg ombestemte meg og det ble en vanlig bukse med litt dill på. Jeg valgte å ha lommer foran, og ingenting bak. Og i frykt for at Eiril en dag kommer hjem med buksa bak fram, måtte jeg jo sy merket mitt på bak;) Buksemønsteret er fra Ottobre 1/2010, men jeg har bearbeidet det litt selv.










På lommen har jeg brukt en av pyntesømmene til Janome Easy Jeans. De er sjelden i bruk fra min side, men litt gøy å få brukt dem innimellom.

Og til tross for at de melder "bare" 15 grader i morgen, og stoffet er veldig tynt, håper jeg på å prøve den i morgen:) Får vel bare ha en strømpebukse under....


-Bergljot-




1 kommentar:

  1. Så utrolig fin!! Jeg er så misunnelig på dine sy ferdigheta! =)

    SvarSlett