torsdag 19. mai 2011

Tredje kantbåndsguide

I går fikk jeg nok et kantbåndsapparat i posten, bestilt på ebay, på samme sted som det forrige, nemlig Sharp Sewing Supplies. Denne siste er mindre enn de andre, og kantene blir ca. 9,5 mm. brede. Så nå tror jeg at jeg har nok kantbåndsguider til å dekke alle mine behov:) Jeg måtte selvsagt prøve den så å si umiddelbart, og sydde en liten omslagsbody i str. 56 i går kveld. Jeg synes bredden på kantene passet godt til denne størrelsen body.




Har fremdeles litt problemer med at stoffet strekker seg, men jeg får vel prøve ut litt flere innstillinger. Har dessuten lagt ut et spørsmål på syforumet Sykroken for å få råd og tips fra andre syere:)
For å sammenligne breddene på de tre ulike kantbåndsguidene har jeg tatt bilder av tre bodyer sydd med de tre ulike apparatene.




Den rosa er den nye, smaleste, den blå er den bredeste - begge type A. Den oransje er den originale til Janome, type B, men remsen er klippet smalere slik at den blir som en type A. 




På baksiden ser man at de som er original type A blir litt mer riktig sydd:) Veldig fornøyd med alle tre, og de passer til hvert sitt formål!


-Bergljot-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar