mandag 2. mai 2011

Designerstoff

I påsken var jeg på en stoffbutikk som ligger utenfor Klepp (av alle plasser...) som heter Textart. Det er en nettbutikk som også har et utsalg på en gård der. Og siden jeg kunne spare fraktkostnadene fant jeg ut jeg kunne ta turen når jeg først var i Stavanger. De har masse kjekke stoff, bånd og knapper, og jeg hadde på forhånd sett meg ut noen stoff jeg ville ha. Bl.a. noen stoff fra det finske designet Lasten Metsola:) Det er flere kule retrostoff, hovedsakelig i frotté. Og skikkelig "designerting" er jo stort sett dyrere enn "vanlige" ting. Disse stoffene er intet untak! Så det er faktisk de dyreste stoffene jeg har kjøpt noen gang med hensikt å sy barnetøy! Men, det gjør ingenting når resultatet blir så bra! Vel tilbake i Oslo måtte jeg en tur til Stoff og Stil for å kjøpe rib til kanter, og i kveld sydde jeg den førte kjolen i et av disse stoffene. Blir kjekt å prøve den på Eiril i morgen. Er spesielt spent på om glidelåsen er for høyt opp i nakken så det blir ubehagelig for Eiril, for jeg ser at den er kommet litt i det høyeste laget. Er ikke så vant med å sy glidelås i strekkstoffer, så derfor dette problemet.... Mønsteret hentet jeg fra siste Ottobre blad, nr. 3/2011.









-Bergljot-






1 kommentar:

  1. Du er jo superflink Bergljot! Har selv vært på SAtoff og Stil for første gang forrige uke, så nå er det dynetrekk som står på planen! :) Litt enklere enn de sakene du imponerer med..
    Hilsen Elin H, tidligere kollega

    SvarSlett