tirsdag 24. mai 2011

Sykdom og jobbehelg

Endelig en fridag! I slutten av sist uke var Eiril syk og måtte være hjemme fra barnehagen. I tillegg hadde jeg jobbehelg, med bl.a. to kveldsvakter, og alt i alt ga dette meg liten tid til både å sy og å blogge! Jeg har likevel fått presset inn litt sying innimellom, så det har blitt en ny bukse til Eiril i løpet av helgen, og i dag (på fridagen min, med Eiril i barnehagen) gjorde jeg ferdig en body jeg begynte på i går kveld:)
Buksen laget jeg av et vevd bomullsstoff som kan minne litt på dongeri, fra Stoff og Stil. Jeg brukte et grunnmønster til en bukse som jeg hadde liggende (hentet fra et eller annet Ottobreblad), men lommene fant jeg på selv. Jeg klippet dem til da stoffet ennå lå flatt på bordet, men syntes de ble vel små da de kom på buksen. At denne modellen i tillegg er litt høy i livet gjorde ikke saken bedre, for da kom de litt høyt opp. Jeg hadde egentlig tenkt å ha en linning med dobbel strikk øverst, men pga. lommene og høyden på buksen brettet jeg bare ned kanten og sydde, før jeg tredde i strikk. Jeg er nemlig ikke fan av å rekke opp og gjøre ting på nytt selv om jeg kanskje burde laget helt nye lommer;) Men det skal sies at buksen så bedre ut da den kom på jenta!!






Og bodyen fra i dag, i samme stoff som den forrige, bare en annen farge:)




-Bergljot-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar