fredag 27. mai 2011

Sommerantrekk

Jeg kjøpte ett stoff i babyfløyel da jeg var på textart i vår, selv om de hadde masse forskjellig babyfløyel. Men siden man av og til må begrense seg, så ble det bare dette ene. Babyfløyel er veldig anvendelig til kjoler og sommerbukser, og det er nettopp det jeg har brukt dette stoffet til. Mønsteret til kjolen hentet jeg fra et gammelt Ottobre blad, og jeg så da den var ferdig at modellen er veldig vid. Og stor i størrelsen. Jeg sydde den i str. 86 og den passe for så vidt, men det er godt mulig den kan brukes også neste sommer - da som tunika;) Mønsteret til buksen hentet jeg fra siste Ottobreblad, nr. 3/2011, men jeg forlenget beina litt. En skikkelig posebukse som når Eiril ca. til knærne.








Tilslutt må jeg legge til et bilde tatt med antrekket i bruk (i alle fall så lenge at jeg fikk tatt bilder):





Har hørt rykter om at det blir sommervær neste helg og framover, så kanskje det kan brukes da:)


-Bergljot-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar