søndag 12. juni 2011

Kommersialisme

De fleste kjenner vel til Hello Kitty? Denne katten som dukker opp på alle slags klær, vesker, sko, knapper osv. og som selges til barn (jenter) i små aldre! Min niese er akkurat blitt stor nok til å begynne å få interesse for denne katten. Og siden jeg synes det er koselig og av og til sy noe til henne, bestilte jeg for en tid tilbake et stoff fra Stofstedet.dk med Hello Kitty på, selv om jeg egentlig ikke er glad i å sy noe som man like gjerne kan kjøpe på H&M! Jeg følte at jeg virkelig hadde gitt etter for markedskreftene da jeg trykket på "Læg i kurv"! Stoffet var beskrevet som isoli/jersey. Jeg ikke klarte helt å se for meg hvordan denne kombinasjonen var, men bestilte likevel. Jeg må si jeg ble skuffet fordi stoffet var mye tynnere enn hva jeg hadde forestilt meg, og jeg likte ikke helt den ruglete baksiden. Jeg ble ikke helt enig med meg selv om hva dette kunne brukes til, men min søster var innom oss i forrige uke, og foreslo at jeg kanskje kunne sy en liten cardigan med knapper. Som sagt (foreslått), så gjort. Har fremdeles litt problemer med at kantene blir stramme i kantbåndsapparatet, men satser på at den blir brukende likevel.



-Bergljot-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar