tirsdag 4. oktober 2011

Litt å ta igjen

Jeg føler jeg har en del sying å ta igjen om dagen, i og med at jeg var så lenge uten to av mine symaskiner (Cover-locken og over-locken) de siste ukene vi bodde i Oslo. Og til tross for at jeg har noen ting som skal sys som faktisk haster litt (bl.a. mørkleggingsgardin til Eiril sitt soverom), så sydde jeg i går kveld nok et klesplagg til min kjære Eiril;) Hun har vokst masse i sommer, og jeg merker at bodyene jeg sydde før sommeren nå må strekkes ørlite i når de skal kneppes sammen i skrittet. Heldigvis er stoffet veldig elastisk, så de kan nok brukes en stund ennå, men det er samtidig på tide med ny kolleksjon:) Derfor ble det en ny body i går kveld, i str. 92. Mønsteret laget jeg i forgårds, og jeg var naturlig nok spent på å prøve bodyen i dag for å se om passformen og størrelsen var bra. Og det var de;) Eneste liten tappe var at jeg satte knappene i skrittet litt for langt fra hverandre slik at det ble litt bredt, men det får jeg vel leve med. Stoffet er nok en gang et av de jeg fikk fra Danmark:) Merkene mine til å ha bak i nakken er for øvrig i en eller annen av eskene som ikke er pakket ut, men jeg har ingen idé om hvilken av dem det er... De siste plaggene er derfor merkeløse (inntil videre) noe som ved ett tilfelle førte til at Eiril en dag kom hjem fra barnehagen med en genser som var satt på bak-frem;)




-Bergljot-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar