søndag 23. oktober 2011

Jakke til ei jente

Siden vi har flyttet fra Oslo, har jeg jo også måttet forlate hyggelige kolleger og venner. En av mine kolleger var høygravid da jeg forlot Oslo og har nå fått en liten jente. Litt kjipt at jeg (kanskje) ikke får truffet den nye verdensborgeren (i alle fall ikke før jeg selv evt. tar turen på besøk til Oslo), men jeg hadde jo likevel lyst å gi henne en liten "velkommen til verden"-gave. Valget falt på noe strikket. Jeg hadde en stikkejakke liggende i str. 6 mnd. som jeg strikket for en stund siden, og bare har ligget og ventet på at en liten jente skulle komme til verden:) Selv om jeg venter jente selv, var det aldri aktuelt å beholde den, for vi har mer enn nok etter Eiril. Mønsteret har jeg hentet fra "Strikk til nøstebarn", men jeg har strikket den i Dale Baby Ull, som er noe tykkere enn nøstebarn sitt ullgarn.




Jakken ble sendt i posten i forrige uke, og mottakeren har fått den, så nå kan jeg endelig legge den ut her:)


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar