tirsdag 11. oktober 2011

Hentesett

Det nærmer seg termin med stormskritt, og her om dagen hentet jeg fram den esken som inneholdt de aller minste klærne vi la bort da Eiril hadde vokst fra dem. Der fant jeg bl.a. hentesettet som jeg strikket til henne:) Det var det aller første jeg strikket da jeg fant ut at jeg var gravid! Når jeg hører ordet "hentesett", tenker jeg at det er det babyen skal ha på seg når hun/han blir hentet hjem fra sykehuset etter fødselen, selv om jeg ikke har funnet noen offesiell definisjon på ordet. Siden jeg ikke visste om Eiril ble gutt eller jente, strikket jeg i nøytrale farger. Oppskriften fant jeg i et hefte fra Dalegarn. Buksen var egentlig stripete i oppskriften, men jeg strikket inn hjertemønsteret slik at det passet bedre til resten av settet. Men noe "hentesettt" ble det ikke... Eiril var jo så liten at det var først da hun var nesten en måned gammel at vi begynte å ta det i bruk. Og da var det buksa som passet best, lua var enda altfor stor! Jeg tror hun hadde på seg hele settet samlet bare én eller to ganger, og det var vel etter to måneder;) Men, men...det ble alt i alt brukt mye likevel, og jeg tror lillesøster vil bli fin i det også!








-Bergljot-



1 kommentar:

  1. Har du lyst å lage et hente sett til i dette? Har ei jeg hjelper som ønsker seg denne :) mvh Hilde Claussen, 98821532

    SvarSlett