fredag 14. oktober 2011

Det var en gang...

...for over tre år siden, at jeg ventet på å skulle bli tante for første gang. Samtidig skulle en fetter til min mann bli pappa. Dermed fant jeg ut at jeg ville sy noe til de to kommende. I 2007 sydde jeg et krabbeteppe med motiv fra H.C. Andersens eventyr til en venninne i Danmark som ventet barn da, og bestemte meg for å sy et teppe med eventyrmotiv til hver av de kommende babyene. Denne gangen med motiv både fra norske folkeeventyr og andre eventyr. Jeg satset på "samlebåndsprinsippet" og tenkte at når jeg først skal lage to, kan jeg like godt lage et tredje som jeg kan ha når jeg en gang får en liten selv. Men plutselig ble det litt mye jobb og litt knapt med tid, så det tredje teppet ble lagt bort halvferdig. Jeg tenkte å gjøre det ferdig mens jeg ventet Eiril, men hun kom jo også litt tidlig, og dermed ble det liggende fortsatt. Men så...mens vi nå har pakket og flyttet dukket det opp igjen, og jeg syntes det ble for dumt hvis det aldri skulle bli ferdig. Og siden Eiril skulle få eget rom, tenkte jeg at det kunne være fint å henge på veggen der i stede for å brukes som krabbeteppe. Og i dag gjordet jeg det ENDELIG ferdig! Jippi!! Jeg er jo amatør når det kommer til aplikasjoner, og det er i tillegg litt skeivt her og der, men det er jammen godt å være ferdig med det:) Her er det:



"Den lille havfruen"

"Gullfuglen"

"Keiserens nye klær"

"Kvitebjørn kong Valemon"

"De tre bukkene bruse"

"Syvende far i huset"

"Den stadhaftige tinnsoldat"

"Lille rødhette"


Og snipp, snapp, snute...så var prosjekt "eventyrteppe" ute av verden;)


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar