fredag 29. juli 2011

Barselbesøk

I dag var jeg på barselbesøk til en venninne som fikk en søt liten gutt for halvannen uke siden. Til gutten hadde jeg strikket et lite teppe i babyull. Teppet er strikket diagonalt med rillestrikk. Jeg la opp 5 masker, og økte med én maske før de to siste maskene på hver pinne inntil jeg hadde strikket opp halvparten av garnmengden jeg hadde kjøpt (i dette tilfellet hadde jeg seks nøster). Deretter felte jeg én maske før de to siste maskene på hver pinne frem til det bare var en 5 masker igjen. Selv om dette garnet skal strikkes med pinne nr. 2,5, strikket jeg med pinne 4 slik at det blir løst og luftig. Et enkelt og fint teppe, spesielt gøy når man er kommet halvveis, for da blir det bare færre og færre masker på pinnen og hver pinne går raskere og raskrer å strikk. Litt som å gå opp en bakke og deretter ned en bakke;) Mammen til den nye gutten ble fornøyd, og forhåpentligvis blir også gutten fornøyd med det når det tas i bruk:)






-Bergljot-

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar