tirsdag 9. august 2011

Til lillesøster

I og med at vi venter lillesøster inn i familien, vil det være naturlig at hun kommer til å arve klærne etter storesøster. Babyer vokser fort, og de små klærne som Eiril har vokst fra er slettes ikke slitt ut. Likevel synes jeg at jeg må lage noe til lillesøster også, i og med at jeg har laget (og fortsatt lager) masse ting til Eiril:) Derfor har jeg strikket et teppe, riktignok samme i mønster som et jeg strikket til Eiril da jeg ventet henne, men dette skal være bare lillesøster sitt! 
  Jeg har brukt babyull fra Gjestal og strikket med pinne nr. 5. Jeg la opp 150 masker strikket 10 masker rett, 10 masker vrangt og 11 p. av hver før jeg byttet om. Lengden er 23 "ruter". Til slutt heklet jeg en kant rundt. 





Nå er det nytt, og ikke helt flatt, men etter bruk vil dette forandre seg.



Eiril sitt teppe er godt brukt og har blitt flatt, derfor ser det litt større ut;)


-Bergljot-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar