mandag 4. juli 2011

Overraskelse?

For et par år siden ble jeg spurt av en venninne om jeg kunne strikke en ullgenser til sønnen hennes i str. 6 år, siden verken hun eller noen i familien strikket. Det gjorde jeg, det gikk fort og greit for garnet var forholdsvis tykt og ble strikket med pinne 4. Med restegarnet strikket jeg en hals. Begge deler vet jeg har blitt mye brukt i og med at gutten gikk i frilufsbarnehage. Gutten har også en lillesøster som foreløbig ikke har nytt godt av verken mine sy- eller strikkeferdigeheter (jeg sydde et krabbeteppe til gutten i fødselsgave), så jeg tenkte at nå må det være hennes tur. Jeg har derfor strikket en genser, også den i str. 6 år, slik at den skal passe til vinteren og forhåpentligvis neste vinter. Venninnen min vet det ennå ikke, men hvis hun leser dette finner hun det ut, så det blir en liten overraskelse (hvis hun vil ha den da...). Mønsteret til selve genseren er et bearbeidet mønster fra boka "Strikk til Nøstebarn", der det er masse fine gensre med raglanfelling. Jeg liker å strikke raglan.. Mønsterborden oppe er hentet fra boka "Norske vottar og vantar" av Annemor Sundbø. Håper den passer og faller i smak:)






-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar