lørdag 8. februar 2014

Kjole med sirkelskjørt

Det kom dårlige nyheter fra Textart i januar! Nettbutikken legges ned, og man må dra helt til Klepp for å handle i fysisk butikk dersom man vil ha stoffene! Jeg fikk heldigvis sikret meg Textart sitt eget sommerfuglstoff i fjor høst, men det har til nå blitt liggende på vent. Eiril har også ventet lenge på at jeg skulle ta det i bruk - nærmere bestemt sy kjole til henne. Hun så seg ut stoffet allerede den dagen det kom i posten, og har stadig spurt når jeg skal sy kjolen. I går sa jeg før hun la seg at jeg har snart tenkt å sy den, og da la hun til bestillingen at den skulle være med korte ermer og så lang som "den kjolen med blomster" (det var altså denne;) ). Så da ble det til at jeg sydde kjolen i går kveld etter at hun hadde lagt seg. Overdelen til kjolen er mønster fra Ottobre 3/2012, men skjørtet er "eget" mønster. Selv om "eget" kanskje er litt overdrevet...det er jo ikke jeg som har funnet opp sirkelskjørt akkurat, for det er mange tiår siden det først kom på moten og da var jeg ikke engang født;) Men jeg laget i alle fall passende lengde og bredde som passet til overdelen:) Jeg hang kjolen på skapet til Eiril så hun kunne se den da hun sto opp, og gleden var STOR da hun oppdaget den i morges!!
Sååå kjekt å svinge rundt i sirkelskjørt - men ikke like lett å holde balansen!!


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar