søndag 16. februar 2014

Hekta på stoff

Eiril har en STOR interesse for å gå inn på syrommet mitt og finne stoff. Inntil nylig lå stoffene litt hulter til bulter inne på rommet, noe lå i hyller og esker - mye lå på gulvet. Og da var det veldig kjekt å lete fram ulike stoffer fra gulvet som kunne brukes til f.eks tepper til bamser og dukker, pynte ulike møbler med, lage telt og hytter eller bare surre rundt seg selv som kjole/skjørt! Nå har jeg fått ryddet en del, og har lagt fram utvalgte stoffer som hun får lov til å leke med, kjipe mammaen;) Men da det ennå var fritt fram, spurte jeg henne om det var noen stoffer hun hadde funnet som hun hadde lyst jeg skulle sy noe av. Svaret var: "det der blomst stoffet vil eg ha te kjole"! Det kom ikke som en overraskelse, hverken at det var blomsterstoff eller kjole;) Stoffet ble kjøpt på Textart i fjor vår (tror jeg), og jeg hadde i grunn alltid tenkt at det skulle bli kjole ut av det, så da passet det jo fint å sette i gang. Den er tenkt som en sommerkjole og er sydd i str. 5 år, siden hun er 4,5 år til sommeren, for da kan hun jo bruke den to somre;) Den har dessuten mulighet til å strammes i livet med at den har snøring bak. Foreløbig har hun bare prøvd den, ikke brukt, for hun var faktisk enig i at den skal være til sommeren. Og det kom som en overraskelse, for hun pleier aldri bry seg om hvilke sesong de ulike klærne passer i!


-Bergljot-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar