lørdag 12. januar 2013

Spoonflower

Jeg har den siste tiden nærmest forelsket meg i stoffene som Deborah van de Leijgraaf designer! Jeg oppdaget henne for alvor sent i fjor høst da jeg studerte litt nærmere noen av stoffene jeg hadde kjøpt på Malika & Rosa. Da jeg søkte på henne på nettet fant jeg bl.a. bloggen hennes og der hun hadde link til en side som heter Spoonflower. Dette er en slags nettbutikk hvor designere kan etablere seg med sine design, og folk kan bestille designet trykt på ulike typer stoff eller tapet. Man kan selvsagt også designe sitt helt eget motiv om man vil;) Og på denne butikken fant jeg traktorstoffet i rosa:) Ordet "traktor" er faktisk et av de første ordene Symre har prøvd å si (hun ser dem jo stadigvekk), så jeg syntes hun måtte få seg et plagg med traktorer på! Hun kunne jo selvsagt hatt et plagg i grønt traktorstoff, men jeg falt virkelig for det rosa;) Og som kanskje folk har fått med seg -jeg liker jo best å sy i stoffer med strekk, og det er kun en type strekkstoff man kan bestille på Spoonflower nemlig økologisk interlock. Det var noe dyrt, men jeg tok sjangsen og bestilte en yard. Jeg må innrømme at jeg ble noe skuffet da jeg åpnet pakken i posten et par uker etter bestillingen:/ Det som på bildet hadde så sterke, fine farger (bare se her...) var blitt et meget blast trykk på interlockstoffet. Traktorene er vel mer mørkerosa enn røde... Men når det er sagt - stoffet er utrolig mykt og godt, og lett å sy med:) Så det har blitt til en body til Symre og en genser til Eiril! Og for første gang har de fått overdeler i samme stoff (de har i det hele tatt hatt kun ett plagg sydd i samme stoff, nemlig disse buksene).




-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar