mandag 21. januar 2013

Kalde dager

Til kalde dager (som det er for tiden) trenger man lune klær! Velour er et typisk lunt stoff synes jeg, og nå om vinteren når barna har strømpebukser innerst, er det godt med bukser som er myke og lette å bevege seg i. I går etter at jentene var lagt satte jeg i gang med å sy en bukse til Eiril for nå er det lenge siden sist hun fikk ny bukse. Faktisk har hun ikke fått noen siden i sommer og da var det sommerbukser (men hun valgte faktisk denne sommerbuksen til å ha på seg i dag!), og jeg ser at noen av buksene fra i fjor vinter er begynt å bli knappe... Jeg gjorde buksa ferdig i kveld. Den er sydd av velour fra Stoff og Stil, og jeg kjøpte så mye av stoffet at jeg har tenkt å lage en jakke til, men har ennå ikke bestemt meg for hvilket mønster jeg skal bruke. Mønsteret til denne buksa er fra siste Ottobre-blad, men jeg har laget beina litt videre nederst. Buksa har fine lommer som sikkert Eiril kommer til å like, og snøring i livet med maljer i hullene. Dessverre har jeg ikke liggende noe passende snor, så det fikk bli et "silkebånd". Og for å forhindre at båndet skal bli dratt ut har jeg knyttet noen perler (noe også Eiril er veldig glad i) i endene:)



-Bergljot-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar