torsdag 10. januar 2013

Elger i natten

Her en morgen (hvis man kan kalle det morgen kl. 04:30 - hele min kropp tilsa at det ennå var natt...) ble jeg vekket av masse lyder i baby-callen. Lydene tilsa at minstejenta ikke var helt fornøyd med tilværelsen. Jeg gikk inn på rommet hennes for å se hva som sto på. Jeg regnet med at hun bare trengte "tutten" sin (smokken heter det vel på bokmål) før hun sovnet igjen, men nei. Hun satt i senga, veldig våken og småkald i bare bleia etter å ha tatt av seg pysjamasen sin. Det var den morgenen.... Det er et kjent problem at Symre ikke er rette babyen for pysjamaser med knepping foran, men det er første gang hun har tatt den helt av. Vi har et par stykker med glidelås som fungerer mye bedre, men favoritten er en pysjamas i myk frotté med knepping bak! Den er bare genial... Og genial var jeg da jeg bestilte frottestoff fra Stoff og Stil og fant mønster til tilsvarende pysjamas i Ottobre nr. 6/2007;) Jeg hadde egentlig ikke planlagt hva jeg skulle bruke elgstoffet til da jeg bestilte det, syntes bare det var kult, men bestilte bare en halv meter. Men en hel pysjamas i str. 80 krever et lengre stykke, så jeg måtte skøyte sammen stoffet på framstykket. Modellen er tiltenkt babyer med tøybleie og derfor litt lengre i kroppen enn vanlige modeller. Jeg kortet den litt ned, men synes likevel den ser ganske stor ut. Men det blir spennende å prøve den i morgen. Om den er for stor ennå, vil hun jo vokse inn i den etterhvert:)







-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar