mandag 26. november 2012

Ølvott fra Island

Som nevnt i forrige innlegg, har jeg fått en kollega til å ta med stoff til meg fra Tyskland:) Han er selv tysk og har en adresse i Tyskland og jeg fikk lov til å sende en ikke helt liten bestilling fra Michas Stoffecke til hans adresse. Og da han var hjemme i begynnelsen av november hentet han dem, jippi:) Jeg har jo stort sett "utnyttet" min danske venninne til å ta med stoff, og som takk laget noe til hennes datter. Denne gangen ville jeg derimot gjerne lage noe han som brakte meg stoffet:) Valget falt på en strikket ølvott. Min søster har laget en hel drøss av disse og ga meg oppskriften som heter ølvott fra Island. Det var mitt første forsøk, og til tross for at jeg i utgangspunktet ikke kan hekle så fikk jeg likevel til å hekle bunnen på votten. Viderer var det enkel strikking og til slutt toving. Den ble litt mye tovet, så ma'en måtte vide den ut med sin hånd for å få den til å passe en mann, og da passet det jo godt å teste den ut litt også;) Garnet jeg brukte var Safir fra Spar Kjøp.






-Bergljot-



2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ, den er så kul! Har lenge tenkt at jeg skulle strikke en slik, prøvde en gang, men sleit med oppskrifta jeg prøvde meg på....kanskje jeg prøver igjen. Ligger oppskriften din på nettet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskrifta ligger på nettet ja, på denne bloggen: http://garnguru.blogspot.no/2012/09/oppskrift-pa-l-vott.html

      Veldig enkel å strikke!

      Slett