lørdag 12. mai 2012

Marihønekjolen

For over ett år siden sydde jeg en sommerkjole til Eiril i et marihønestoff kjøpt på Textart. Kjolen ble lite brukt om sommeren, for det var jo ikke akkurat varmt i fjor sommer... Men en dag i høst oppdagen hun kjolen igjen, og insisterte på å ha den på seg. Etter dette er den blitt ett av favorittplaggene! I forrige uke fant jeg fram restene av marihønestoffet og så at det var ganske mye. Så jeg sydde en bukse etter samme mønster som denne. Først la jeg bare buksa fram til Eiril så hun kunne se den, men jeg merket at reaksjonen var litt skeptisk...hmmm...marihønebukse? men marihønekjolen da? Det kunne se ut som hun var noe bekymret over at den fine kjolen var blitt til en buske. Men i morges da hun sto opp hadde jeg lagt plaggene ved siden av hverandre og DA var gleden stor!! Marihønekjole og -bukse:D Og begge plaggene skulle da selvsagt brukes på likt, hihi.




Buksa i bruk. Sommerantrekk for sommeraktiviteter:)



-Bergljot-



2 kommentarer:

  1. Hei.
    Var så kjekt å helse på framtidige sambygdingar på Talgje på lørdag!
    Måtte søke opp bloggen din her etterpå... Så masse fint du lager! Likte spesielt godt eventyrteppet. :)
    Symaskinen min får står stort sett stå i ro for tida, men ser at her er det masse inspirasjon å hente når eg ein gong forhåpentligvis får litt tid til overs. ;)
    Ta ein kikk på http://rosaell.blogspot.com/ for å "treffe" Synnøve i nabohuset. :)

    Rekner med at me plutselig treffes igjen...
    Helsing Marte (som etterkvart skal bygge og bu rett ved gartneriet).

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for kompliment:) Var veldig kjekt å hilse på dere også! Håper dere finner drømmehuset deres snart så dere kan gå i gang med bygging:) Og takk for tipset om bloggen til Synnøve...jeg har allerede søkt opp bloggen hennes siden du sa den het Rosaell;) Gøy med nabo med samme hobby.

      Treffes plutselig ja.

      B

      Slett