tirsdag 22. mai 2012

Sjiraffer foran og bak

For litt siden kjøpte jeg et kjekt stoff fra en (for meg) nyoppdaget nettbutikk, Fabelblå. Stoffet er fra Mjuka Tyger og er delt i to...dvs. at den ene halvparten har ett trykk og den andre har et annet. I dette tilfelle er det foran og bak på sjiraffer:) Jeg fant ut at siden det er en fram- og bakside på stoffet så passet det ikke like bra å bruke det på ermene, derfor kjøpte jeg et ensfarget jerseystoff på stofstedet.dk til å bruke til ermer. Mønsteret er selvlaget, str. 98. Og endelig har jeg fått prøvd meg på denne typen halsåpning. Thea/Kokalal har skrevet om den på sin blogg, her, og jeg har lenge tenkt å prøve det ut. Siden jeg ikke har raglanermer sydde jeg sammen halskantingen på venstre skulder, så litt forskjellig ble den. Men fin:)








-Bergljot-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar