torsdag 10. mai 2012

Bunadscape

Jeg har (søren meg) sydd en bunadscape!! Ei venninne fikk bunad til konfirmasjonen, men fant den gang ut at hun ville vente med capen. Stoffet til å sy den hadde hun, og dette har hun hatt liggende i en pose de siste (ca.) 17 årene;) Så hun spurte meg om jeg kunne sy den, litt billigere enn å levere inn stoffet til sying på en bunadsbutikk. Siden hun har lik bunad som meg (Frafjordsbunad fra Rogaland), sa jeg at jeg kunne jo gjøre et forsøk ved å se på min egen. Det viste seg at selv om hun trodde alt som trengtes lå klart i posen, så var det faktisk ikke brodert halsstoff. Men hun fant ut at hun kunne heller drøye med broderiet, og ha en cape uten broderier frem til hun gidder å brodere. Det er jo ikke sååå ofte man bruker capen... Vel, vel, jeg satte i gang og resultatet er nå klart:) Jeg må jo si at det var litt kavete, når jeg ikke er vant til å sy med så store stoffer, og (jeg skylder på ammetåka her...) jeg klippet dessverre fôrstoffet litt for kort, slik at jeg måtte skøyte på stoff på toppen. Men det vises jo ikke foran:) Så alt i alt er jeg fornøyd med resultatet. Og nå gjenstår bare sølja i halsen som oppdragsgiver har liggende hjemme og skal sy på selv;)




Maaaange legg her...

-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar