mandag 16. april 2012

Lunefulle april

Her har det de siste dagene vært kald vind, varm sol, regn, hagl - alt slags vær i løpet av samme dag... Likevel - det er vår og sommeren nærmer seg. Og det betyr jo også lettere klær. Eiril har allerede begynt å gå med solhattene sine fra i fjor sommer (hun har jo sterke meninger om hva hun skal ha på hodet), men på dager som i dag innser også hun at lue faktisk er bedre:) I morgen kan hun ha på nok et sommerplagg (men da med strømpebukse under). Jeg har nemlig sydd en bukse i rosa lin som hun kan ha når dagene blir varmere. Og den er faktisk sydd av en voksenbukse som svigermor fikk fra en venninne som var blitt for slank for den... Så dette er en skikkelig gjenbruk-bukse:) Jeg har brukt mønster fra Ottobre 1/2012 str. 92. Modellen er smalere i beina enn jeg har laget før, og de ser litt lange ut. Lurer på hvor mye jeg må brette den opp. Og når det kommer til den snora som skulle være i livet...jeg tok det mest passende jeg fant - en rød silkesnor;) Får heller bytte den ut etterhvert!






-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar