lørdag 23. august 2014

Myk hettekjole

Da jeg fikk det siste, nyeste Ottobrebladet fant jeg flere fine plagg som jeg fikk lyst til å sy. Et av dem var en tunika/kjole med hette. I bladet var den sydd i collage stoff, men jeg hadde et velourstoff med hjerter som jeg lenge har lurt på hva jeg skal sy av, og valget falt på denne modellen. Jeg har putlet på med denne litt på dagtid innimellom rydding av hus og vasking av klær som jeg driver med mens minstemann har hvilene sine. Og siste uken har jeg til og med dristet meg til å sy litt etter at han har lagt seg om kvelden:) Han sover nemlig på rommet vegg i vegg med syrommet og jeg har fryktet å vekke ham hvis jeg har begynt å dure i vei med maskinene. Men det har heldigvis gått bra - han har ikke våknet:) Så i kveld gjorde jeg siste finishen på kjolen, nemlig å sy på lommene. Men det ble allerede brukt i dag, og ble tatt godt i mot. Eldstejenta synes den var både fin og myk (men klaget over at den var litt for varm etter at hun hadde sittet med hette på inne i bilen i 30 min.). Men så var likevel hetta god å ha på etter at hun kom ut fra svømmehallen med vått hår! Fordeler og ulemper med alt;)

Alltid godt med en bolle etter et bad:)

-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar