tirsdag 26. mars 2013

En opprettelig feil

En gang jeg bestilte en mengde stoff fra Michas Stoffeche var de så snille at de sendte med et par ekstra  bomullsstoff. Ett med vikinger og ett med cupcakes. Det var riktignok ikke mye, 50 cm. oppklipt og bedde 110 cm. Men noe kan man jo få ut av slike småstoff:) Min plan var at jeg skulle få en hel skjorte med korte ermer i størrelse 110 ut av vikingstoffet. Jeg la alle mønsterbitene ut over stoffet for å se at stoffet passet, og det gjorde de:) Jeg klippet i vei, riktig så fornøyd, for det passet jo nærmest på millimeteren... MEN, så var det jo noe som likevel ikke stemte fant jeg ut etter klipping...og hva det var så jeg da jeg kikket ned på gulvet. Én av mønsterbitene lå der og ikke på stoffet:( Og dermed viste det seg at jeg hadde ikke nok stoff likevel! Så da bar det opp til stoffeskene mine for å finne en løsning. Det endte med et stoff i mørkeblått, da det går igjen i sjøen. Og etter litt omklipping av ene kragedelen ble det bra... Mønsteret er fra et Ottobreblad (husker ikke hvilket) men det var ganske enkelt, kragen er i ett stykke og stolpen er bare brettet inn, ikke påsydd.


-Bergljot-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar