tirsdag 14. februar 2012

Karneval igjen

Det er vel ingen barnehage med respekt for seg selv som ikke har karneval minst en gang i året! De hadde det i barnehagen som Eiril gikk i i Oslo, og skal ha det i barnehagen her i Stavanger. Jeg hadde først ikke tenkt å sy noe, for jeg tenkte at jeg hadde lyst at Eiril skulle være et eller annet dyr, og det gadd jeg ikke å sy for å bruke det en, eller toppen to, ganger. Men, jeg kom meg ikke ut for å handle noe, og i går da jeg hadde bestemt meg for å ta jentene med på besøk til bestefar, dukket en idé opp i hodet mitt. Hos bestefar (i mitt barndomshjem) hadde jeg nemlig liggende noen gamle klær som jeg hadde spart nettopp med tanke på at jeg kunne bruke dem i karnevalsøyemed:) Det var en genser med frynser, kjøpt i Tunisia, og et skjørt sydd til meg selv av et stoff som også ble kjøpt i Tunisia for mange år siden. Frynsene ble tatt av, skjørtet klippet opp, jeg rotet fram noen frynserester jeg hadde liggende (også kjøpt i Tunisia, der de ble solgt i metervare) og fikk fjær av svigermor. Og vips - en liten indianerkjole:) Mønsteret til kjolen hentet jeg fra Ottobre 6/2011. Karnevalet er i morgen. Derfor har jeg introdusert kjolen til Eiril og vi har sett en sangsnutt fra Disneyfilmen om Pocahontas på YouTube, i håp om at hun skal begynne å like indianere;) Så nå krysser jeg fingrene for at hun vil ha den på seg!








Siden frynsene nede bare er rester, ble det brune foran og svarte bak;)


-Bergljot-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar