fredag 27. februar 2015

Små villdyr

For et par uker siden ble årets karneval arrangert i barnehagen og i år hadde jeg egentlig ikke tenkt å sy noe som helst til karnevalet! Jentene har jo nok av kostymer til å ha på seg, og eldstejenta har snakket hele høst om at hun skulle ha på seg Askepottkjolen sin på karnevalet i barnehagen. Og minstemor hadde hevet seg med og sagt at hun skulle ha sin Meridakjole! Men det var jo i høst.... Og ei drøy uke før karnevalet spurte jeg likevel hva de skulle ha på seg og svaret kom kontant fra minstejenta: "REV!!". "Rev?" spurte jeg "men du har jo ikke reve-klær".  Og svaret: "Ja, men me har jo lagt reve-masker i barnehagen!" Javel, men da så. Til tross for små forsøk på å få henne over på Merida-kjolen eller fjorårets tigerkostyme så fikk jeg henne ikke bort fra ideen om at hun skulle være rev. Og når den ene begynner...så begynner den andre; "men mamma, hvis hu får revekostyme, så har hu FEM kostymer - og eg har bare TRI. Så då vil eg vær leopard!!". "Jada jenter -  det er jo bare en uke til karneval og jeg er i full jobb og i tillegg til dere to har vi en liten på 10 mnd. å ta oss av, så et par kostymer må da vel mamma kunne fikse!" Selvsagt var det ingen tvil hos noen av jentene om akkurat den saken! (Godt at de har troen på meg i alle fall!) Så da ble det sånn da! Jeg sendte mannen avgårde til Stoff og Stil for å kjøpe inn orange velour og leopardpelsstoff og jeg dukket hodet ned i stoffkassene mine og fant litt pels... og så ble det til slutt både revegenser (orange bukser hadde hun fra før) og leoparddress :) Og alle ble strålende fornøyde!


-Bergljot-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar