tirsdag 5. november 2013

Begynnelsen

Jeg er veldig glad for at mamma lærte meg å sy!! Jeg mener å huske at jeg begynte da jeg var 8-9 år gammel med interesse for å sy dukkeklær til dukkene mine. Og mamma viste meg hvordan symaskinen virket, hvordan bukse og gensermønster så ut osv. Og senere ballet det på seg, jeg lærte å tegne mønster av mønsterark og følge instruksjoner. Mamma var kjempeflink og kreativ, og etterhvert min beste kritiker for konstruktiv kritikk for hvordan jeg kunne gjøre ting bedre! Hun likte også å sy dukkeklær og sydde til basarer og barna til kjente lenge etter at døtrene hennes var sluttet å interesere seg for dukker. Så det var ikke uten litt nostalgi at jeg satte meg til for å sy dukkeklær for første gang siden jeg var liten! Minstejenta hadde bursdag forrige uke, og fikk seg ny dukke. Den hadde veldig lite på seg, så hun trengte et antrekk. Så da lette jeg fram noen passende rester og satte i gang. Buksemønster laget jeg selv, men gensermønsteret er fra en bok jeg har lånt. Ble riktig koselig :)


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar