onsdag 16. oktober 2013

Hyppige skift

Det er snart et halvt år siden eldstemor sluttet med bleier, men fremdeles er det fort gjort å glemme seg ut. I alle fall når man har det gøy! Dette har ført til at det har blitt litt hyppige skift i det siste, noe som merkes i buksehaugen i skapet. Den er liksom alltid litt liten;) Så jeg fant ut at det var på tide med en ny bukse, og siden jeg har mye velour liggende ble det (nok) en ny velourbukse. Jeg har laget en i samme stoff tidligere, og nå har den gått i arv, så jentene har "like" bukser. Og det var jo litt stas;) Men i motsetning til forrige i dette stoffet, som var veldig enkel (se her), har jeg gjort den nye hakket mer avansert. Den har lommer foran, og beina er litt posete oppe og smalere nede. Jeg laget dem faktisk enda litt smalere enn på bildet, for da Eiril tok dem på seg så jeg at hun tråkket på dem. Og litt av hensikten med de smale beina var jo at de skulle sitte på plass rundt anklene. Oppskriften er egentlig en kortbukse fra sommerens Ottobre blad, men jeg forlenget den ved å sy på dette smalere partiet. Og de ble faktisk ganske stilige da de kom på jenta:)


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar