søndag 7. oktober 2012

Skogsdyr, striper og lommer

I dag har det blitt en lommekjole til Eiril. På arbeidsrommet har vi nå innstallert oss med hver vår benkeplate samt et garderobeskap der jeg kan ha stoff og stæsj:) Veldig fornøyd med løsningen, men etter å ha rest avgårde på overlockmaskinen har jeg funnet ut at jeg trenger et ekstra par med bein midt på plata, for den er så lang at den svaier litt når maskinen går på full guff. Men likevel - det var fantastisk å sitte der med maskinene på rekke og rad, godt lys og godt armslag!! Og kjolen, den er jeg også fornøyd med:) Stoffene som er brukt er kjøpt på Malika & Rosa i København av min kjære venninne, som tok dem med til Norge i august. Stoffet med skogens dyr er jo godt kjent fra siste Ottobre blad, der det er på framsiden. Det er også fra dette bladet jeg hentet mønsteret, men lommene laget jeg selv etter inspirasjon fra Thea/Kokalal, og jeg har også forlenget modellen. Håper bare Eiril blir fornøyd når hun ser den i morgen.








-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar