torsdag 29. mars 2012

Dehydrering

Ingen har godt av å bli dehydrert. Jeg har dessverre sett noen eksempler på kjipe symptomer som dehydrerte mennesker kan få, og nå viser det seg at også symaskiner kan vise symptomer på dehydrering! Min Janome Easy Jeans har laget en noe kjipt lyd (uten sammenligning med mennesker i dette tilfellet) når jeg har sydd og jeg har tenkt lenge på at den kanskje har trengt litt væskebehandling. Og da selvsagt ikke i form av intravenøs Ringer Acetat (hører det for meg: "heng opp tusen ringer" hihi), men i form av olje;) Man skal visst helst ikke åpne opp maskiner sånn på egenhånd og uten bruksanvisning tilgjengelig, men jeg gjorde nå engang det. Skrudde litt her og der, og vips fikk jeg se innmaten:) Og etter litt olje på ymse steder malen nå maskinen nesten som en katt. Veldig fornøyd! Og da det var gjort fikk jeg sydd siste sømmer på en kjole jeg skal legge ut på Epla. Har sydd den før (nå nylig), men denne gang med mørkelilla kanter og en størrelse større.

Sånn ser altså en Janome Easy Jeans ut innvendig:



 Og til slutt kjolen:


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar