søndag 11. august 2013

Tidlig ute

Jeg har sydd en høst- og vinterkjole til Eiril. Og dette til tross for at det ennå er sommer og i helga har det jo vært riktig så fint. Vi har vært masse ute, og i går var vi også på Gamlingen, et utendørs badeanlegg i Stavanger:) Kjempekjekt for store og små! MEN, når det gjelder sommerklær så har Eiril alt hun trenger, og det er ikke til å komme i fra at høsten står for tur og det er greit å være tidlig ute med klærne når man syr selv:) Derfor satte jeg i gang med å sy en kjole jeg har planlagt lenge. Stoffet og gullblondene kjøpte jeg i vinter på Stoff og Stil, men jeg hadde ikke bestemt meg for mønsteret før jeg fikk siste Ottobre i posten. Der var det en kjole med hest på som jeg synes var midt i blinken for dette stoffet. Men jeg kuttet som dere ser ut hesten, laget blomst og lomme og toppet den med hette;) Og det var forresten Eiril som fikk velge farge selv. Jeg har nemlig rød velour liggende også, som jeg først tenkte jeg skulle bruke, men hun ville ha den lilla. Og da hun så den lå ferdig i stua i dag insisterte hun på å ha den på seg oppå de to sommerkjolene hun allerede hadde! Hennes tanke er visst at bare det er fint, så spiller det ingen rolle hvor mange lag man har på seg;)





-Bergljot-





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar