onsdag 15. mai 2013

hOOOOO-hOOOOO

I vinter og frem til nå i vår har Symre bare hatt sin faste balaclava i ull på seg når hun har vært ute. Siden den er litt tett og er både lue og hals i ett, har den i det siste blitt litt i det varmeste laget. Hun trengte virkelig en ny, mer vårlig lue. Jeg har bare prøvd ett luemønster før, det var da jeg laget denne (lua i dette innlegget er for øvrig ennå for stor til Symre), men denne gangen ville jeg ikke ha snorer på. Bare en helt enkel. Jeg fant mønster i Ottobre 4/2011 og siden jeg ikke har god greie på luestørrelser målte jeg hodet til Symre. Det var ca. 50 cm, så da laget jeg den i str. 50! Men den ble for stor, stor nok til å passe storesøster. Så jeg laget en ny i str. 48 som passet mye bedre. Dermed ble det ny lue til begge jentene og de ble riktig så godt mottat. Spesielt likte Symre den godt, og hver gang hun skulle ha den på seg i helga lagte hun ivrig uglelyder: hOOOOO-hOOOOO, hOOOO-hOOOO:)



-Bergljot-



1 kommentar: