lørdag 7. januar 2012

Der er et yndig land...

De som bor i Danmark kan virkelig boltre seg i stoffbutikker. Både fysiske butikker, og ikke minst nettbutikker! Jeg har ofte bestilt stoff fra de butikkene som sender til Norge, men dersom man bestiller for over 200 kr. blir det jo så himla dyrt med toll og moms, så jeg prøver å holde meg under 200 kr. Dessverre får jeg jo ikke så masse stoff om gangen da:( En annen ting som gjør danskene heldig i stoffverdenen er at de kan bestille masse stoff fra andre land i Europa, uten å betale toll og moms. F.eks fra den tyske butikken Michas Stoffecke (en butikk som ikke engang sender til Norge!), som har veldig stort utvalg av ulike stoff!
MEN... nå er jeg faktisk så heldig at jeg har en venninne som bor i dette yndige land og som kom hjem til Norge for å feire jul. Og gjett hva hun hadde med seg? Jo, masse stoff som jeg hadde bestilt fra Michas Stoffecke i oktober og fått sendt til hennes adresse i Danmark:) I forgår ble så det første plagget sydd i et av disse stoffene, en enkel kjole i str. 92. Mønsteret hentet jeg fra Ottobre 4/2011. Det var egentlig en genser, men jeg har forlenget den og gjort den litt videre. I tillegg gjorde jeg mønsteret en str. mindre, da den egentlig var fra str. 98 og oppover. Riben er fra Stoff og Stil og jordbærknappen er fra Textart. Og Eiril (som er blitt meget selektiv på valg av klær) ville t.o.m. ha den på seg, siden det var pinnsvin på;) Derfor var den allerede blitt flekkete da bildene ble tatt.






-Bergljot-




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar