søndag 25. desember 2011

Omslagsbodyer - igjen...

Pga. at jeg ikke var helt fornøyd med eget omslagsbodymønster med raglanermer (se nederste bildet her), bestilte jeg et tidligere utgitt Ottobreblad der det var mønster til en omslagsbody, for å se om denne var bedre. Jeg sydde en i str. 56, men ble faktisk ikke heeelt fornøyd med denne bodyen heller. Grunnen var at mønsteret i utgangspunket var ment å ha knyttinger i sidene, men jeg valgte å ha knapper. Dermed ble den nederste knappen satt på jerseystoffet, i stede på kanten. Jeg ville helst hatt den på kanten. Dermed laget jeg enda ett mønster til omslagsbody, der knappen kom på nederste kant. Ble i grunn ganske fornøyd med dette, men det er fremdeles rom for forbedringer. Så det blir vel til at jeg lager enda ett mønster etterhvert:) Kan enda jobbe litt med kantbåndene rundt og sømmene i raglanen (som jeg laget på den ene bodyen), men jeg kommer meg;)






Kanting av raglanermer


-Bergljot-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar